Halloween для детей на английском сценарий – Сценарий вечера на английском языке «Хэллоу, Хэллоуин!» | Центр гражданских и молодежных инициатив

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку на тему « Halloween »

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку на тему « Halloween » для учащихся 7 – 8 классов.

Цели: 1. Познакомить ребят с английским праздником Хэллоуином.

2. Инсценировать и разыграть этот праздник.

Задачи: — прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностями англоязычных стран;

— воспитывать умение работать в коллективе;

— активизировать имеющие знания учащихся.

Ход мероприятия:

  1. Начало мероприятия.

Ученик 1: Good afternoon boys, girls and guests! Welcome to our Halloween party! On the thirty first of October is Halloween, ghosts and witches are free and you can expect to meet them. A long time ago people were afraid and stayed at home on Halloween.

Ученик 2 : Добрый день мальчики, девочки и гости! Добро пожаловать на Хэллоуин вечеринку! 31 Октября – Хэллоуин, приведения и ведьмы выходят на свободу и ты можешь встретиться с ними. Давным- давно люди боялись и оставались дома во время Хэллоуина.

Ученик 1: But now in Britain it is a day for fun. . There are always a lot of parties at that night. Some people wear masks, other dress as ghosts and witches. Everybody is happy. And now we tell yours about this merry holiday.

Ученик 2: Но сейчас в Великобритании это день веселья. В эту ночь проводится много мероприятий. Кто то одевает маски, другие наряжаются в костюмы призраков и ведьм. Все счастливы. И сейчас мы расскажем тебе об этом весёлом празднике.

Ученик : ( рассказывает стихотворение )

Five little pumpkins sitting on a gate,

The first one said: «Oh, my! It’s getting late!»

The second one said: «There are witches in the air!»

The third one said: «But we don’t care!»

The fourth one said: «Let’s run and run, and run!»

The fifth one said: «I’m ready for some fun!»

Oooo went the wind and out went the light

And five little pumpkins rolled out of sight.

Пять желтых круглых тыковок сидели на заборе.

Одна из них сказала: «Совсем стемнеет вскоре!»

Другая: «Скоро призраки начнут ночной полёт!».

А третья шепчет в ужасе: «Никто нас не спасёт!»

Четвертая: «Так страшно, что хочется сбежать!»

А пятая: «Смешно мне. Пойдемте танцевать!»

Взошла луна на небе, свет озарил простор.

Пять жёлтых круглых тыковок свалились за забор

Ученик 1: Хэллоуин отмечается каждый год 31 октября. Дети особенно любят этот праздник, не смотря на то, что школьные занятия в этот день не отменяются. Утром к школам стекаются разные страшные существа в масках и живописных костюмах, ведь в большинстве школ устраиваются праздники с угощением – Halloween parties. Но самое интересное начинается после уроков, когда дети в своих костюмах отправляются по домам «выпрашивать» сладости.

Ученик 2: Конечно хозяйки к этому дню заранее запасаются чем-нибудь вкусным для этих гостей, но все же, придя в дом, полагается сказать “Trick or treat”, что значит примерно «Если не угостите, то мы вам насолим». Этой фразой посетители предупреждают хозяев, что если они не получат чего-нибудь вкусного, то сыграют над хозяевами какую-нибудь неприятную шутку. В последнее время все более популярными становятся конкурсы по разрисовыванию витрин и окон. Магазины, банки, поликлиники, различные учреждения предоставляют свои окна и витрины в распоряжение школьников которые специальной легко смывающейся краской раскрашивают их так, как подсказывает им их фантазия.

Ученик 1: Задолго до праздника преображаются и жилые дома. Традиционное украшение – «Jack – o’ – lanterns» — пустая тыква с вырезанными глазами, носом и ртом, внутрь которой ставится зажженная свеча. Тыквы, скелеты, приведения, черные кошки, ведьмы, домовые, гадания – все это атрибуты Хэллоуина, а его цвета – черный и оранжевый. Возможно, все эти символы пришли из далеких времен, когда люди, жившие на территории Англии, Ирландии и Шотландии и называвшие себя кельтами, устраивали специальные празднества. Кельты сжигали зерно и животных, принося их в жертву злым силам, чтобы не причинили людям вреда. Некоторые наряжались в костюмы и занимались предсказанием судьбы.

Ученик 2: Похожие традиции были и в других странах, например, в Уэльсе. Люди, наряженные в костюмы, устраивали шествия, собирая по дороге у жителей угощения. Костюмы надевали еще и для того, чтобы напугать и прогнать ведьм и прочую нечистую силу. Для этого же люди носили с собой факелы и самодельные фонари – вот откуда появился «Jack – o’ – lanterns». Празднование Хэллоуина стало популярным и в США примерно в начале 19 века, с приездом в Америку эмигрантов с Британских островов. И сегодня никто не удивляется увидев на остановке девушку с кошачьим хвостом, спешащего на работу «призрака», соседа в маске вампира. Дети тоже идут в школу в костюмах, с раскрашенными лицами, в масках. Хэллоуин – прекрасный повод повеселиться, подурачиться и попугать друг друга.

Ученик 1: At the parties both adults and children have fun, they play different merry games. Don’t be afraid if you see ghosts, witches today at our party. Perhaps you don’t know much about Halloween. What is it like? Now we shall see the play which tells us about this funny and at the same time horror holiday. Now we need to choose the jury.

Ученик 2: На этом мероприятии и взрослым и детям будет весело. Не бойтесь если вы увидите призраков, ведьм. Возможно, вы не знаете много о Хэллоуине. На что это похоже? Сейчас вы увидите конкурсы, которые расскажут нам об этом смешном и в тоже время ужасном празднике. Сейчас нам надо выбрать жюри.

  1. Конкурсы.

  1. You must image yourself.

Each team calls their team name and introduces himself ( show prepared newspaper) .

Представить себя.

Каждая команда называет свое имя команды и представляет себя ( показывают заранее приготовленные стенгазеты) .

  1. Find the Halloween Words.

Each team gets a card with a task : to find and circle the words on the theme of the holiday. Time 3-5 minutes

Найди слова про Хэллоуин.

Каждая команда получает карточки с заданием : найти и обвести слова по теме праздника. Время на выполнение 3-5 минут.

Ключи: skeleton, pumpkin, mask, goblin, treat, ghost, trick, monster, witch, jask-o‘-lantern

S

K

E

L

E

T

O

N

J

A

M

O

N

S

T

E

R

A

H

B

C

S

O

W

R

A

C

A

M

A

S

K

D

J

X

K

L

W

T

R

E

A

T

Y

O

L

I

G

O

B

L

I

N

L

O

T

Z

F

E

L

B

V

A

W

C

A

O

I

T

A

M

N

E

H

G

H

O

S

T

K

T

E

T

B

E

L

U

H

M

E

N

I

T

R

I

C

K

O

R

A

L

P

U

M

P

K

I

N

  1. Competition — brain-ring «Baker’s dozen».

Teams answer questions

Конкурс – брейн-ринг «Чертова дюжина».

Команды отвечают на заданные вопросы.

  1. Назовите место, где зародился Halloween?

  1. Когда отмечается этот праздник?

  1. С чем вы согласны? Halloween – это праздник…

  1. Какой овощ не является символом Halloween?

  • Тыква

  • Репа

  • Арбуз

  1. Какой из следующих цветов является символическим цветом Halloween?

  • Зеленый

  • Красный

  • Черный

  1. Какая русская традиция сродни Halloween?

  1. Какую фразу произносят на празднике ряженые?

  • Кошелек или жизнь

  • Жизнь или смерть

  • Угощай или пожалеешь

  1. Выберите лишнее – то, что не соотносится с ирландским праздником.

  1. На Halloween принято…

  1.  The Competition. Correlate Russian words with English.Конкурс.

Teams are distributed sheets with tasks and pencils. Jury checks and puts points.

Соотнесите русские слова с английскими.

Командам раздаются листы с заданиями и карандаши. Жюри проверяет и ставит баллы.

Женщина в белом spirit

Домашний дух ghost

Гоблин witch

Тыква goblin

Ведьма elf

Привидение White Lady

Дух pumpkin

Эльф troll

Тролль familiar

  1. The spell of a witch.

Say three times a tongue twister in the English language. The winner is the one who will do it faster and without hesitation. To participate invoked by one participant from each team.

Заклинание ведьмы.

Произнести три раза скороговорку на английском языке. Побеждает тот, кто сделает это быстрее и без запинок. Для участия вызывается по одному участнику с каждой команды.

а)I see a big black cat, b) Betty Botta bought some butter. But she said:

Big black cat, big black cat. this butter bitter!

What a big black cat!

What a cat! What a cat!

  1. The Best lantern.

Each team gets a pumpkin and pumpkin need to make the lantern. The winner is the team that will make the lantern faster and scarier.

Лучший фонарь.

Каждая команда получает по тыкве и из этой тыквы нужно сделать фонарь. Побеждает та команда которая сделает фонарь быстрее и страшнее.

  1. Terrible makeup.

Each team will get necessary things and your task is to do a frightful makeup on your partner.

Страшный макияж.

В конкурсе участвуют 2 члена от каждой команды. За 5 минут один участник должен раскрасить второго. Чем страшнее, тем лучше.

  1. Подведение итогов.

Ученик 1: Now the jury must say.

Ученик 2: Слово предоставляется жюри.

Ученик 1: Boys and girls! “Halloween” is very important in the life of English people. Now you see Halloween is a nice and funny holiday. Everyone is happy. I am glad that all of you know about “Halloween”. I wish you to be happy with all my heart!  I hope you have enjoyed our party today. What games do you like most of all? Thank you!

Ученик 2: Мальчики и девочки! “Хэллоуин” — это очень важно в жизни английского народа. Теперь вы видите, Хэллоуин-это приятный и забавный праздник. Все довольны. Мы рады, что вы все знаете о “Хэллоуин”. Мы желаю вам счастья от всей души! Мы надеемся, что вам понравилось наше мероприятие сегодня. Спасибо за внимание!

infourok.ru

Методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме: Сценарий праздника «Halloween» на английском языке

Сценарий праздника «Хэллоуин» на английском языке

Задачи:

1.введение страноведческого материала по теме “ Halloween” ;

2. контроль усвоения страноведческой темы;

3.отработка навыков устной речи и чтения поэтических произведений;

4. развитие навыков аудирования.

Цели:

1. дать учащимся знания страноведческого характера;

2.активизировать их интерес к изучению английского языка;

3. способствовать расширению культурного кругозора;

Оборудование: плакат “Happy Halloween to All and to All a Good Fright!” , настенные украшения и гирлянды, костюмы выступающих, тыквы-декорации, ноутбук.

Выступление начинается чтением стихотворения на английском языке:

Five little pumpkins sitting on a gate,
The first one said: «Oh, my! It’s getting late!»
The second one said: «There are witches in the air!»
The third one said: «But we don’t care!»
The fourth one said: «Let’s run and run, and run!»
The fifth one said: «I’m ready for some fun!»
Oooo went the wind and out went the light
And five little pumpkins rolled out of sight.

Пять желтых круглых тыковок сидели на заборе.
Одна из них сказала: «Совсем стемнеет вскоре!»
Другая: «Скоро призраки начнут ночной полёт!»
А третья шепчет в ужасе: «Никто нас не спасёт!»
Четвертая: «Так страшно, что хочется сбежать!»
А пятая: «Смешно мне. Пойдемте танцевать!»
Взошла луна на небе, свет озарил простор.
Пять жёлтых круглых тыковок свалились за забор.

1-student Сегодня мы пригласили Вас сюда,  на празднования пусть не самого популярного в России, но несомненно самого яркого и необычного праздника Хеллоуина или Дня всех святых.

2-Student:  Good day, dear guests. Welcome to our party! In Europe the night of the ghosts and witches was combined with the Christian holiday. As that night fell on October 31, people called it Halloween. The word itself, «Halloween,» actually has its origins in the Catholic Church.

1-student: В конце октября дни становятся короче, а ночи – длиннее. Становится холодно и темно. Дуют сильные ветры. Листья опадают с деревьев. Год заканчивается и все замирает. Приходит зима с ее длинными, темными ночами. Наступает время Хэллоуина. Хэллоуин – это большой праздник. Хэллоуин – это конец осени и начало зимы. Хэллоуин – канун дня всех святых. Название этого праздника происходит от английского слова «hallow», что означает «святой». Он отмечается в Англии 31 октября. В прошлом этот праздник был временем страха. Люди верили в злых духов, привидений и ведьм и сидели по домам. По преданию в Хэллоуин духи умерших, привидения, кикиморы и все ведьмы мира кружили в небе на своих метлах, нагоняя на людей страх. Люди боялись за свое здоровье, жизнь и дома и пытались отпугнуть всякую нечисть, изображая на домах магические знаки или прибив подкову. Сейчас большинство людей не верит в злых духов, а Хэллоуин из дня страха превратился в веселый праздник, костюмированный бал и маскарад. Особенно популярен этот праздник среди детей. Они надевают костюмы пиратов, разбойников или ведьм и ходят из дома в дом. Когда дверь открывается, они рассказывают веселые стихотворения, заканчивающиеся криком «Trick or treat», что означает «Угощай или мы тебя проучим!» Конечно, все люди дают им конфеты, печенье, сладости или мелкие деньги. В противном случае дети могут подшутить над жадными хозяевами, громко постучав в дверь и убежав, или нарисуют забавную рожицу на окне.

Любимым обычаем Хэллоуина является изготовление фонаря Джека. Большая тыква вычищается, затем в ней вырезают глаза, нос и рот, внутрь вставляется свеча. Дети ходят по домам с этим фонарем и пугают своих друзей. По легенде Джек был хитрым человеком, обманувшим ангела и черта. За обман оба наказали Джека, заставив вечно скитаться по свету, освещая свой путь таким фонарем.

На вечеринки в честь Хэллоуина все гости приходят в костюмах. Дети садятся в круг, выключают свет и пугают друг друга, рассказывая страшные истории о ведьмах и призраках.

2 — Student : On Halloween, people often go to the parties at which fortunes are read and ghosts stories are told. Children may dress up in the costumes and masks of witches, goblins or skeletons and go trick – or – treating. They ring doorbells and ask for candy, apples, or coins.  If they don’t receive a treat, they may play a trick.

1-student :At night on October 31 witches fly on their broomsticks, skeletons rattle their bones, ghosts frighten people, Jack – O’ – Lanterns walk around houses, black Halloween cats play tricks with us.

(Behind the speaker in the back of the stage there appears a “ghost”, listening to what she says, moves quietly and disappears.)

2-student: Halloween customs today follow many of ancient practices. When children wear costumes, false faces, or witches’ hats, bob for apples or carry jack-o-lanterns they are carrying on ancient traditions.

1-student: Well, now we know that witches fly on their brooms, and what about Jack – O’ – Lantern?The jack-o-lantern, most typical of Halloween symbols, began with the Irish. According to legend a man named Jack was expelled from Hell for playing tricks on the devil. He was to walk the earth forever carrying a lantern to light his way waiting for Judgment Day.Modern jack-o-lanterns are made from big orange pumpkins.

Teacher: Теперь  предлагаю ответить на вопросы викторины, чтобы понять: много ли мы знаем об истории и традициях Хэллоуина?  Итак, начинаем викторину:

1. Как ещё называют Halloween? (Ночь злой тыквы, Ночь лесных духов, Ночь плавающих яблок, Ночь волшебства)

2. Один из символов праздника – это… (выдолбленная дыня, выдолбленная тыква, выдолбленный арбуз, выдолбленный кабачок)

3. Считалось, что души умерших вселялись в … (растения, животных, птиц, рыб)

4. Как в этот день защититься от нечистой силы? (ходить с включённым фонариком, плевать через левое плечо, шептать заклинания, рядиться в маски)

5. В этот день не принято … (обижаться, ругаться, смеяться, плакать)

6. В эту ночь девушки гадали. Что было плохим предзнаменованием? (разлитая вода, разбитое стекло, упавший подсвечник, упавший стул)

7. В Halloween дети стучатся в дома и кричат: “Treat or trick!” (Угощай или пожалеешь!). Хозяева, услышав эту фразу, должны дать ребёнку …(сладости, деньги, одежду, макулатуру).

Teacher: Проведение игр:  Find the Halloween words

1-Student:Blow the ghost

На полу перед каждой командой лежит надутый воздушный шарик – «привидение».  Каждый участник обеих команд должен передвинуть «привидение» на противоположную сторону класса. Передвигать нужно, помахивая, как веером, небольшим листом картона или плотной бумаги. Выигрывает та команда, участники которой быстрее и правильнее справятся с заданием.

2-Student Конкурс страшных историй “Horrible stories”

Teacher: Стихи. Do you like this holiday? Can you recipe any poems about Halloween? (стихи заучивались заранее)

Friendly Ghost
I’m a friendly Ghost, I’m a friendly Ghost,
Watch me fly, watch me fly,
I can fly right through the air
See how all the people stare.
Way up high in the sky

Halloween Night
Jack-O-lanterns, Jack-O-lanterns
Hall-O-ween, Hall-O-ween
See the owls gliding,
Coal black cats are hiding,
Ghosts go Boo, Ghosts go Boo

Treat
(by Jack Prelutsky)
Trick or treat, trick or treat,
Give us something good to eat.
Give us candy, give us cake,
Give us something sweet to take.
Give us cookies, fruit and gum,
Hurry up and give us some.
You had better do it quick
Or we’ll surely play a trick.
Trick or treat, trick or treat,
Give us something good to eat.

Наш праздник подходит к концу, но осталось самое приятное – это угощенья. Все вы хорошо подготовились и каждому есть чем угостить других, молодцы. А вы знаете, что даже праздник с угощением задуман не случайно. Есть ещё одна традиция Хеллоуина, которая называется “Trick or treat”, что в переводе означает «Угощение или розыгрыш». По английской традиции в ночь на Хэллоуин люди, переодетые в костюмы нечистой силы стучатся в двери и кричат  “Trick or treat”, хозяевам нужно откупиться от них чем-нибудь вкусным, чтобы защитить себя от шалостей темных сил.

nsportal.ru

Сценарий праздника Хэллоуин на английском языке


Сценарий праздника «Хэллоуин» на английском языке
Задачи: введение страноведческого материала по теме “Праздники англоязычных стран” в форме “Урок – праздник”; контроль усвоения страноведческой темы; отработка навыков устной речи и чтения поэтических произведений; развитие навыков аудирования.
Цели: дать учащимся знания страноведческого характера; активизировать их интерес к изучению английского языка; способствовать расширению культурного кругозора; знакомить с песенным и поэтическим наследием англоязычных стран; использовать межпредметные связи на фоне практического овладения английским языком.
Оборудование: мультимедийная презентация, костюмы выступающих, тыквы-декорации, музыкальные записи.
За участие в представлении и конкурсах учащиеся награждаются призами. В мероприятии задействованы дети с двух параллельных классов.
Звучит фоновая музыка, слайд 1
Ангелина It’s Halloween! It’s Halloween!The moon is full and bright.And we shall see what can’t be seenOn any other night!
София 1 Skeletons and ghosts and ghoulsGrinning goblins fighting duelsWerewolves rising from their tombs,Witches on their magic brooms.
Ангелина и София 1 In masks and gowns we haunt the streetAnd knock on doors for trick or treat.Tonight we are the king and queen,For on tonight it’s Halloween!
(слайд 2)
1 ведущий
— Дорогие  ребята!  Сегодня мы с вами поговорим  об одном из самых интересных и необычных праздников в Британии — Хэллоуине.
2 ведущий
 Хэллоуин – старинный кельтский праздник, который празднуется в ночь с 31 октября на 1 ноября. Так же упоминается  как  «Канун дня всех святых.
1 ведущий
Название Хэллоуин произошло от слова Hallowe”en  — сокращение выражения All  Hallow”s  Eve, которое расшифровывается как  All  Hallowed  Souls Eve.
(слайд 3)
2 ведущий
Одним из основных атрибутов праздника является Светильник Джека
(Jack-o Lantern) в виде головы из вырезанной тыквы с зажженной свечой внутри. Появление этого символа чаще всего связывают с ирландской легендой о человеке по имени Джек, старом фермере, любителе азартных игр и крепких напитков. Он дважды обманывал  дьявола, не отдав тому свою душу на попечительство, а когда пришел судный день, он не попал ни в рай (из-за своей порочной жизни), ни в ад – так как дьявол боялся его хитрости. Он был обречен скитаться по миру с тыквенной головой и с тлеющим угольком внутри ее.
Ведущий 1
Ребята, а как вы думаете, какие основные цвета Хэллоуина? Оранжевый и черный
А правы вы или нет, нам ответят ребята из 3-а класса.
Звучит музыка, слайд 4.
Песня “Colors of Halloween” (3-a)
Black cat.Orange pumpkin.White ghost.Green-eyed monster.Block, orange, white, green.
These are the colors of Halloween!
Black cats.Witches’ hats.Jack-o’-lanterns.Jack-o’-lanterns.Black, orange, white, green.
These are the colors of Halloween!
Слайд 5.
Ведущий 2
 Знаете ли вы, что костюмы для Хэллоуина основаны на темах колдовства. Давайте посмотрим, в какие костюмы обычно наряжаются дети в Англии.
Песня “Halloween Parade” (3 а)
Black cats, here they come!
Black cats, one by one.
Leaping howling, having fun.Black cats, here they come!
Skeletons dancing, here they come!
Skeletons dancing, one by one.Shaking, rattling having fun.
Skeletons dancing, here they come.
Witches flying, here they come!
Witches flying, one by one.Witches on broomsticks, having fun.Witches flying, here they come!
Spiders crawling, here they come!
Spiders crawling, one by one.Creeping, crawling, having fun.
Spiders crawling, here they come.
Песня “Witches” (3 б) (танец)

Слайд 6
Ведущий 1
Дети, вы верите в приметы? А давайте послушаем, в какие приметы верят в Англии.
Кибар Some people in Britain are certain that if they put new shoes on the table, they will have bad luck.
Севинч Некоторые люди в Англии уверены, что если положить новую обувь на стол, то она принесет неудачу.
Марат The English won’t kill spiders, especially the small red spiders called money spiders , as this is very unlucky.
Джамиля Англичане не убивают па

univerfiles.com

Сценарий праздника «Хэллоуин» на английском языке

Задачи: введение страноведческого материала по теме “Праздники англоязычных стран” в форме “Урок – праздник”; контроль усвоения страноведческой темы; отработка навыков устной речи и чтения поэтических произведений; развитие навыков аудирования.

Цели: дать учащимся знания страноведческого характера; активизировать их интерес к изучению английского языка; способствовать расширению культурного кругозора; знакомить с песенным и поэтическим наследием англоязычных стран; использовать межпредметные связи на фоне практического овладения английским языком.

Оборудование: плакат “Happy Halloween to All and to All a Good Fright!” , настенные украшения и гирлянды, костюмы выступающих, тыквы-декорации, магнитофон, музыкальные диски.

Место проведения украшается различными рисунками, плакатами на русском и английском языках (“Входи, если смелый”, “DANGER”, “Go away”, “Тебя сюда не звали”, “Happy Halloween to all and to all have a good fright” и т.д.).

Сцена украшена свечами, тыквой, которая является декорацией для сценки. На сцене нарисованный котел, в котором варится зелье, вокруг изображения черных котов, тыкв и ведьм. Над сценой к потолку на ниточках прикреплены нарисованные фигурки летучих мышей, паучка, луны.

Звучит таинственная и устрашающая мелодия, которая заканчивается с началом представления.

За участие в представлении и конкурсах, за приготовленные костюмы учащиеся награждаются призами.

В конце вечера все присутствующие получают сувениры.

Выступление начинается чтением стихотворения на английском языке:

It’s Halloween

By Jack Prelutsky
It’s Halloween! It’s Halloween!
The moon is full and bright.
And we shall see what can’t be seen

On any other night!
Skeletons and ghosts and ghouls
Grinning goblins fighting duels
Werewolves rising from their tombs,

Witches on their magic brooms.
In masks and gowns we haunt the street
And knock on doors for trick or treat.
Tonight we are the king and queen,

For all tonight it’s Halloween!
(after that comes witch’s dancing)

После этого на сцене танец “ведьмочек”.

Presenter 1.

Good evening, dear guests. Welcome to our party!

In Europe the night of the ghosts and witches was combined with the Christian holiday. As that night fell on October 31, people called it Halloween. The word itself, «Halloween,» actually has its origins in the Catholic Church. But, in the 5th century BC, in Celtic Ireland, summer officially ended on October 31. The holiday was called Samhain (sow-en), the Celtic New year.

Presenter 2.

On Halloween, people often go to the parties at which fortunes are read and ghosts stories are told. Children may dress up in the costumes and masks of witches, goblins or skeletons and go trick – or – treating. They ring doorbells and ask for candy, apples, or coins. 
If they don’t receive a treat, they may play a trick.

Presenter 1.

At night on October 31 witches fly on their broomsticks, skeletons rattle their bones, ghosts frighten people, Jack – O’ – Lanterns walk around houses, black Halloween cats play tricks with us.

(Behind the speaker in the back of the stage there appears a “ghost”, listening to what she says, moves quietly and disappears.)

Presenter 2.

Halloween is one of the oldest celebrations in the world, dating back over 2000 years to the time of the Celts who lived in Britain

Halloween is also known by other names:

All Hallows Eve
Samhain
All Hallowtide
The Feast of the Dead
The Day of the Dead

When Christianity came to England and the rest of Europe, 1 November became All Saints Day – a day dedicated to all those saints who didn’t have a special day of their own

In Mexico, they celebrate El Dia de los Muertos or the Day of the Dead starting the evening of October 31.

It is thought that the colours orange and black became Halloween colours because orange is associated with harvests (Halloween marks the end of harvest) and black is associated with death.

Presenter 1.

Halloween customs today follow many of ancient practices. When children wear costumes, false faces, or witches’ hats, bob for apples or carry jack-o-lanterns they are carrying on ancient traditions.

Presenter 2.

Witches prepared different potions (снадобья) and told magic spells:

Student 1.

Bubbling, bubbling, bubbling pot
Add some bat wings and then what?
Mix and mix until you’ve got
A new monster ugly and hot.
Bubbling, bubbling, bubbling pot,
Turn a rat into a frog,
Turn a cat into a log,
Bubbling, bubbling, bubbling pot.

Presenter 1:

Well, now we know that witches fly on their brooms, and what about Jack – O’ – Lantern?

The jack-o-lantern, most typical of Halloween symbols, began with the Irish. According to legend a man named Jack was expelled from Hell for playing tricks on the devil. He was to walk the earth forever carrying a lantern to light his way waiting for Judgment Day.

Modern jack-o-lanterns are made from big orange pumpkins.

Look, here it is. (Jack – O’ – Lantern appears)

Jack – O’ – Lantern – Hi everybody. My name is Jack, you know. I’ve been wandering around the Earth for hundreds of years. I am so tired. People don’t like me, but I want to talk to them. I am so glad to have come to your party. One of the ancient traditions on Halloween was story telling. I know so many interesting stories and I won’t go until I tell you one of them.

Now light the candles in your pumpkins, switch off the light and listen to my story.

(Tells the story and comes closer to the spectators)

Once upon a time there lived an old woman. She sat by the fire and she spun waiting for someone to come. But no one came. Soon there was a knock at the door and the door opened and in came two big shoes, two long thin legs, some wide, wide shoulders, some long thin arms, two fat hands and in rolled a pumpkin head.

She looked at someone and said:
Why do you have such big, big shoes?
Much walking, much walking, – said someone.
Why do you have such long thin legs?
Much running, much running.
Why do you have such wide shoulders?
Much carrying, much carrying.
Why do you have such fat, fat hands?
Much working, much working.
Why are you here? What is it you want?
I came to get……….YOU!!!!!!!!!!!!

(Jack – O’ – Lantern screams, scares students and goes away.)

Presenter 1.

Isn’t it fun to scare somebody at the Halloween Party!

Well, one more guest is coming to us.

Old Lady Witch:

Oh – ho, I am so tired, my poor legs. They hurt me and want to rest. Oh, can’t believe my eyes! So many people! Recognize me? I am Old Lady Witch. Well, it is a good opportunity to tell everybody that I am not so ugly as they think. I have a big, soft and a warm heart. Don’t be afraid of me. I’ll tell you, girls, how to see your future husbands on Halloween.

Go alone into a dark room where there is a looking glass. Eat an apple before it and at the last mouthful the face of your future husband will be seen peeping over your shoulder.

If you peel an apple and throw the parings over the left shoulder look at what form the peel has taken. It may be the initials of the man you are to marry.

If you drop two needles into a bowl of water, you can tell by the way they move in the water whether you and your lover will come together

Well, that is not enough for today, but I have to go. Good – bye everybody, enjoy your Halloween and have a good fright.

(Goes away.)

Presenter 2. – Well, well, well the time for fun has come. We have a lot here to enjoy. Apples were once thought to be a link between men and the Gods and were often used to tell the future. By putting an apple under your pillow you could dream a wish and eat the apple in the morning. Later people began to use apple in games.

Let’s play the game “Bobbing for apples”. Apples are in a bowl of water. Let someone try to catch an apple with his teeth.

Student 1.

Watch us bobbing for an apple,
For an apple, apple, apple
But no apple, apple, apple
Not an apple can I get.
Oh I cannot catch an apple,
Not one apple, apple, apple,
Though my sister got an apple,
All I got was soaking wet.

Проводится игра “Bobbing for Apples”. По несколько человек от каждой команды с заведенными за спину руками пытаются с помощью зубов достать из тазика с водой яблоки.

Pin the Tail on the Cat”. (Игра – “Прикрепи хвост ослику”.)

1. Cut out a cat shape from black felt or black cardboard or even paper.

2. Use fabric paint or glue to add the eyes, nose, and whiskers.

3. Cut out several tails from black felt or cardboard or paper and sew or glue them to a hook or pin that can be attached to the cat.

4. The hook or pin will stick to the felt or cardboard or paper anywhere the children put it.

Funny balls”. (Соревнование с воздушными шарами.)

Presenter 1: Now I suggest that you should guess my riddles. If you give the right answer, you’ll get a little present.

She always flies on her magic broom,
She always flies around the moon
With a black hat on her head 
And what do you think, who is that?
(a witch)

In masks and gowns we haunt the street
And knock on doors for trick or treat
Tonight we are the king and queen
For all tonight is ………..
(Halloween)

I flight at night because I don’t like light. (Bat)
I’m scary and white. I come out at night. Who am I? (Ghost)

Presenter 1. You remember that Halloween was a Celtic New Year and the party should be a mysterious one.

Our M-r Magician will show you some tricks.

Магтческие чудеса” (Маг показывает номер в жанре иллюзии).

Presenter 1: It’s high time for some Halloween jokes. But where is Kitty? (В это время на сцену врывается Фредди Крюгер.)

Freddy: Oh, I kill you! Not now, but later.

Do you want Kitty to tell jokes? Oh, you’ll get her back if you can give me a cute answer to my questions. Otherwise…

So, listen to them:

Halloween Jokes.

Q: What is bigger than a monster but lighter than a bird?
A: A monster’s shadow.

Q. Why do witches wear name tags?
A. So, they would know which witch is which!

Q. Why didn’t the skeleton dance at the Halloween party?
A. It had no body to dance with.

Q. What is a witch’s favorite subject in school?
A. Spelling!

Q. What would you do if a witch, an alien, Count Dracula and Frankenstein were at your door?
A. Hope it was Halloween.

Q: What did the young witch say to her mother?
A: «May I have the keys to the broom tonight!»

Q: When is it bad luck to meet a cat?
A: When you’re a mouse!

Freddy: O’K, you did it. But wait and I’ll be back! (Goes away)

(Presenter 2 returns to the scene.)

Trick’O’Treat!

Presenter 1. Now we want to tell you a few words about trick’o’treating.

Soul caking

People wanted to welcome the friendly spirits so they baked special soul cakes for them. When children came dressed in their costumes on All Hallow’s Eve, they were given soul cakes.

Soul-Cakers Song

Soul, soul, for a souling cake,
I pray, good missus, a souling cake.
Apple or pear, a plum or a cherry,
Any good thing to make us all merry.
Traditional Celts

The history of «Trick’O’Treating» can be traced back to the early celebrations of All Soul’s Day in Britain. The poor would go begging and the housewives would give them special treats called «soulcakes». This was called «going a-souling», and the «soulers» would promise to say a prayer for the dead.

Over time the custom changed and the town’s children became the beggars. As they went from house to house they would be given apples, buns, and money.

Some people think that this led to asking for treats on Halloween in verses or rhymes. Such as:

Deal out, Deal out,
The witches are out!

Or:

Trick or treat, you’re so neat.
Give me something good to eat.
Nuts and candy, fruit and gum.
I’ll go away if you give me some.

Trick – or – treaters have come to our party either to get treats from you or play tricks on you. It’s better to accept their mischief in good humor. If you have a coin, or a sweet, or anything else better give it to them, otherwise…..

(Old Lady Witch, Jack and others go trick – or – treating).

Presenter 2. And now we’d like you to listen to some music.

(Young witch sings a song .)

Presenter 1. Our party is coming to the end and we invite all of you to take part in “Halloween Fashion Show”.

Парад-конкурс костюмов.

Наряженные “страшилки” выстраиваются в ряд и под музыку и аплодисменты зрителей проходят круг почета. Жюри комментирует костюмы и награждает лучшего персонажа.

Well, I am very glad to see your happy faces. But our party has come to the end. Now we are going to award you for hand – made articles and the costumes you have prepared.

Just before we leave we would like to give you our souvenirs in memory of our party.

В заключение жюри подводит итоги конкурсов и вручает призы.

Звучит финальная песня “Ангел хранитель мой”, под которую все участники выходят на сцену.

Ребята по окончании праздника фотографируются на память с Крюгером, “страшилками”, “магом” и друг с другом.

www.metod-kopilka.ru

Сценарий праздника для детей 5-7 лет на английском языке КАРНАВАЛЬНЫЙ ХЕЛЛОУИН

Сценарий Хеллоуина подготовила Вера ГУРЦКО,
преподаватель английского языка и хореографии, сеть частных детских садов «Маленькая страна»

Сценарий праздника КАРНАВАЛЬНЫЙ ХЕЛЛОУИН

Дети входят в зал под песню «If you are happy».

Ведущий: — Good evening, dear friends. Good evening, dear guests. It’s autumn. It’s a very nice and fantastic season of the year. Осень к нам пришла. Необычная пестрота природы, богатый урожай и много-много осенних сюрпризов! Давайте же встретим ее по-царски! Let’s sing a song about autumn leaves.

— Ну-ка, расскажите, какой плод в известной сказке превращается в тыкву? Неужели не помните? Большой оранжевый и очень вкусный!

Дети: — Pumpkin.

Ведущий: — Правильно, тыква! Сейчас вы узнаете, почему pumpkin здесь. Конечно, в сказке тыква становится каретой, а вот по старинным поверьям тыква способна распугать всю нечистую силу, ведьм и привидений, в которых раньше люди верили. И даже появился праздник. Догадались, как он называется?

Дети: — Yes. It’s Halloween!

Презентация Halloween.

Педагог показывает детям небольшую презентацию на тему праздника в Европе.

Ведущий: — Let’s go to Halloween party!

Turn around. Touch the ground.
Turn around. Touch the ground.
Switch off the light —
Halloween night!

Дети исполняют песню Halloween.

Ведущий: — А теперь мы попали на землю хеллоуиновских тыкв! Pumpkins’ land! Ребята, тыковки pumpkins очень любят головоломки. И они нас не пустят, если мы не сложим пазл. Давайте вспомним наше стихотворение о pumpkins.

Five little pumpkins sitting on a gate,
Пять маленьких тыковок, сидящих на воротах,
The first one said: ”Oh, my! It’s getting late!”
Первая сказала: “О Боже, становится поздно!”
The second one said: ”There are witches in the air!”
Вторая сказала: “Там ведьмы в небе”
The third one said: ”But we don’t care!”
Третья сказала: “Но нам все равно!”
The fourth one said: “Let’s run and run, and run!”
Четвертая сказала: “Давайте бежать, бежать, бежать!”
The fifth one said: “I’m ready for some fun!”
Пятая сказала: “Я готова повеселиться!”
Oooo, went the wind and out went the light.
Ууу, налетел ветер и погасли огни,
And five little pumpkins rolled out of sight.
И пять маленьких тыквочек укатились из вида.

Песенка Jack-o-lantern.

Ведущий: — А теперь давайте зажжем нашу тыковку и загадаем желание.

Дети встают в круг вокруг тыквы, а ведущий зажигает свечку и ставит внутрь тыквы.

Ведущий: — А теперь давайте споем песенку Circle.

Дети водят хоровод и подпевают.

Ведущий: — А теперь вспомним еще раз свое желание и задуем свечу.

Дети задувают свечку.

Ведущий: — And now let’s light our pumpkin and make a wish.

Для детей проводится игра «Look at me!».

I’m a Witch. I’m a Witch. I’m a Witch. Look at me.
I’m a Witch. I’m a Witch. I’m a Witch. Look at me.
Stand up! Come here! Go away! Turn round and stop.
Sit down! Stand up! Turn round! Come here! Stop!

— Наш праздник заканчивается, и нам нужно прогнать духов волшебными слова Go away!

Песенка Halloween song.

Ведущий: — В Англии после праздника детишки ходят друг к другу в гости и собирают сладости. Давайте и мы споем песенку и станцуем танец привидений.

Песенка One For You One For Me (Halloween Song). Танец привидений.

Ведущий: — На этом мы с вами прощаемся и идем за сладкий стол. Давайте споем песенку Goodbuy.

deti-club.ru

Материал по английскому языку по теме: ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ «ХЭЛЛОУИН»

         ВСЕРОССИЙСКИЙ КОНКУРС С МЕЖДУНАРОДНЫМ УЧАСТИЕМ

                                   «ЛУЧШИЙ СЦЕНАРИЙ ПРАЗДНИКА»

                                                      Автор: Алла Витальевна Кузьмина,

                                                      Учебный предмет: английский язык

                                                      Место работы: МБОУ Лицей № 113,

                                                                               г. Новосибирск

                                                                               

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ «ХЭЛЛОУИН»

       Каждый учитель периодически задаёт себе вопрос: «Что же предпринять, чтобы его предмет ученики изучали не из-под палки, а с желанием, удовольствием?»

       Какими качествами должен обладать настоящий учитель, способный мотивировать своих подопечных на постоянную ситуацию успеха? Прежде всего, учитель должен гореть на работе и своим пылающим энтузиазмом заражать детей. Истинный учитель продумывает все детали до мельчайших подробностей, у него всегда есть в запасе множество приёмов, которые буквально заставляют учеников приходить на занятия хотя бы для того, чтобы узнать, какие открытия предстоит им совершить при встрече с ним! И одним из таких приёмов является внеклассная работа, позволяющая абсолютно всем обучающимся с разным уровнем подготовки поучаствовать в тех мероприятиях, которые им по плечу.

       Сегодня я представляю на Ваш суд сценарий внеклассное мероприятие, посвящённое празднованию Хэллоуина, в котором приняли участие все – дети, учителя, родители.

      ЦЕЛИ ПРОВЕДЕНИЯ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ «ХЭЛЛОУИН»

1. Воспитательные:

— познакомить обучающихся с культурой страны изучаемого языка, её традициями, культурным наследием;

— воспитывать у обучающихся эстетический вкус посредством выпуска тематических газет, выставки рисунков, комиксов, изготовления и представления праздничных костюмов;

— Воспитывать  чувство толерантности к чужой культуре, умение работать в коллективе и индивидуально при подготовке к празднику и в процессе его проведения.

2. Образовательные:

— систематизировать и закрепить знания полученные в ходе подготовки к празднику, развивать языковую догадку, совершенствовать все виды речевой деятельности.

3. Развивающие:

— способствовать развитию у обучающихся навыков самоорганизации;

— развивать у них устойчивую мотивацию к изучаемому предмету.

                                                       

                                                     ОФОРМЛЕНИЕ
1. Красочные объявления о предстоящих конкурсах в холле 1-го этажа лицея и кабинетах английского языка.

2. Выставка детских рисунков, комиксов, стенгазет.

3. Каждая дверь украшена рисунками, символизирующими Хэллоуин.

4. Выставка светильников Джека.

5. Оформление кабинетов английского языка в стиле Хэллоуина (затемнённые окна, импровизированная паутина, фигурки приведений, пауков и ведьм и т.д)

6. Оборудование комнаты страха.

7. Музыкальное оформление: «This is Halloween», Мэрилин Мэнсон — аудио запись.

                                             ПОДГОТОВКА К МЕРОПРИЯТИЮ  

За две недели до 31 октября в холле лицея и в каждом кабинете английского языка появились красочные объявления, оповещающие учеников о предстоящих событиях.

 

1. Конкурс на лучший рисунок с изображением светильника из тыквы, комикс для обучающихся 2-4 классов.

2. Конкурс стенгазет для учащихся 7-9 классов.

3. Конкурс поэтического перевода для учащихся 4-11 классов. Для 4-6 классов предложено стихотворение «Trick or Treat»:

Trick or treat, trick or treat,

Give us something good to eat.

Give us candy, give us cake,

Give us something sweet to take.

Give us cookies, fruit and gum,

Hurry up and give us some.

You had better do it quick

Or we’ll surely play a trick.

Trick or treat, trick or treat,

Give us something good to eat.

Для обучающихся 7-11 классов:

                                                 HALLOWEEN

                                                                         By Harry Behn

Tonight is the night

When dead leaves fly

Like witches on switches

Across the sky,

When elf and sprite

Flit through the night

On a moony sheen.

Tonight is the night

When leaves make a sound

Like a gnome in his home

Under the ground,

When spooks and trolls

Creep out of holes

Mossy and green

Tonight is the night

When pumpkins stare

Through sheaves and leaves

Everywhere,

When ghouls and ghost

And goblin host

Dance round their queen.

It’s Halloween.

4. Конкурс на самую страшную историю для учащихся 7-10 классов.

5. Конкурс на лучший фонарь Jack’o’Lantern для всех параллелей (один от класса).

                                                     

                                                        ХОД МЕРОПРИЯТИЯ

       На кануне праздника учащиеся украсили двери всех классных кабинетов символами Хэллоуина, в каждом кабинете на окне красовались улыбчивые или ужасающие фонари Джека (внутри диодные свечи). В рекреации второго и третьего этажей оформлены выставки детских рисунков, комиксов и стенгазет.

                                                                                                                                           

 

                                                                                                                                   

       31 октября. При входе в лицей было ясно, что сегодня особенный день: дежурные стояли на своих постах, но не с красными традиционными повязками на руке, а в чёрных магических шляпах, а на бейджиках вместо привычной надписи «ДЕЖУРНЫЙ» улыбался Jack’o’Lantern! На каждой перемене звучали песни и мелодии про Хэллоуин.

       Каждому учителю при входе в лицей дежурный ученик вручал пригласительный билет в «Комнату страха», которую оборудовали ученики 10-11 классов в кладовом помещении. При входе в неё посетителей встречала старшеклассница в костюме ведьмы. Роль экспонатов на себя взяли десяти/ одиннадцатиклассники: вампиры, ведьмы, мумии, оборотни и прочая «нечисть». Один из учеников фотографировал гостей в «Комнате страха», после чего смонтировал фильм, который был представлен на обозрение после уроков в актовом зале.

       Ученики начальных классов ходили в соседние кабинеты за угощениями, произнося традиционную фразу «Trick or Treat». (Угощения были приготовлены заранее родителями)

       После уроков в актовом зале собрались учащиеся, учителя, родители, где прошла игровая программа, в завершении которой были награждены победители в каждой номинации. А тем, кто не занял призовых мест, были вручены сертификаты участников.

                                          ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБОРУДОВАНИЕ

Компьютер, проектор, экран, микрофоны.


                                                          АКТОВЫЙ ЗАЛ

       Зал оформлен в оранжево-чёрной гамме. Гаснет свет. Звучит песня Мэрилина Мэнсона «This Is Halloween». По  переднему краю сцены стоят светильники из тыкв, выполненные детьми.

                                                                 

                                                                     

                                                                       

     

        На сцену под звучащую музыку выбегают ведьмы и исполняют танец с мётлами.

После танца ведьм на сцену поднимается ведущий  в костюме Джека:

— Good afternoon, dear friends! I’m so glad to see all of you here at the party devoted to Christmas!

Ведущая в костюме Салли (героиня из мультфильма-мюзикла «Кошмар перед рождеством») идёт к нему на встречу из зрительного зала со словами:

— Jack! Why Christmas? What date is it today?

Джек:

— Let’s ask our guests! Look? How many children and adults we can see here! Can anybody tell us what date today is?

Зрители из зала:

— It’s the 31st of October.

Салли:
— Why have you all come into the assembly hall?

Зрители из зала:

— To celebrate Halloween!

Джек:

— Oh, yes! I once got lost in the forest and found myself in a wonderful country called Christmas. I liked it so much, that I can hardly live not thinking about it!

 Салли:

— But Jack, we are from another country called Halloween. Let’s see what our guests know about it! Today two teams are going to compete. And very soon we’ll find out who knows Halloween best.

       Представляются команды участников, в состав которых входит по 12 человек (ученики 5-10 классов: по 2 человека от каждой параллели). Зрители и участники знакомятся с жюри (учителя английского языка, учителя ИЗО и технологии, ученики 11 класса).

                                                         КОНКУРС 1

       На сцену приглашаются 2 команды учеников по 4 человека даётся задание вспомнить слова, связанные с Хэллоуином (на экране презентация). Участники каждой команды по очереди отвечают на вопросы каждого слайда. За каждый правильный ответ команда получает жетон в виде тыквы. (Приложение 1)

                                                       

                                                         

                                                        КОНКУРС 2

На сцену приглашаются вновь по 4 человека от каждой команды. Каждой команде выдаётся бланк заданий. За каждый правильный ответ команда получает жетон в виде тыквы. (Приложение 2)

                                                             КОНКУРС 3

На сцену приглашаются по 7 человек от каждой команды. Каждой команде выдаётся бланк заданий. За каждый правильный ответ команда получает жетон в виде тыквы.

                                     

                                                       

                                                          КОНКУРС 4

Каждой команде выдаётся бланк с кроссвордом на тему «Хэллоуин». Побеждает команда, которая правильно и быстрее справилась с решением кроссворда.

                                                               ОТВЕТЫ:

За каждое правильно угаданное слово участники получают по одному жетону.

                                                           КОНКУРС 5

       Конкурс на изготовление светильника Jack-o-Lantern. На сцену приглашаются по 2 человека от каждой команды. Участникам предлагается на время изготовить фонари из тыквы, мякоть из которых заранее вынута. Ребятам было дано домашнее задание подготовить трафарет для фонаря. В конкурсе участвуют старшеклассники. Им выдаётся набор для карвинга, диодные свечи. Пока идёт работа, на экране демонстрируется фильм по итогам посещения «Комнаты страха».

       Данный конкурс оценивается учителями ИЗО и технологии.

          Ведущие Джек и Салли приглашают участников обеих команд подняться на сцену, и разместить полученные жетоны на заранее приготовленных экранах. Происходит подсчёт жетонов. Ведущие оглашают результаты. Командам вручаются сладкие призы и дипломы.

         На сцену приглашаются для награждения победители в конкурсах рисунков, комиксов, стенгазет, поэтического перевода, самой страшной истории, светильников из тыквы.

         Джек и Салли:

— Our party has come to the end and we should say ‘Good-bye’.

       По результатам проведения праздника издаётся электронный журнал, где размещаются конкурсные работы победителей конкурсов, отзывы учеников, учителей и родителей о прошедшем внеклассном мероприятии «Хэллоуин».

                                     ИСПОЛЬЗУЕМЫЕ ИСТОЧНИКИ

1. В качестве раздаточного материала для проведения конкурсов 2 использовался материал находящийся в свободном допуске на сайте www.busyteacher.ru

2. В качестве раздаточного материала для проведения конкурсов 3 использовался материал находящийся в свободном допуске на сайте www.busyteacher.org/17569-halloween-odd-one-out.html

3. В качестве раздаточного материала для проведения конкурсов 4 использовался материал находящийся в свободном допуске на сайте www.abcteach.com.

nsportal.ru

Сценарий внеклассного мероприятия на английском языке «Halloween»

Праздник-игра Хэллоуин на английском языке для детей 5-7 классов

Halloween Party

Автор Беляева Ксения Владимировна, учитель английского языка, МБОУ «Каптыревская СОШ», Шушенский район, Красноярский край

Описание работы. Данная методическая разработка предназначена для учителей английского языка средней школы. Этот материал можно использовать для организации внеклассной  кружковой работы с детьми 5-7 классов по теме «Праздники». Праздник — игра Хэллоуин проводиться  в форме интеллектуальной игры КВН, которая является наиболее удачной формой для проведения такого рода мероприятий. Праздник — игра состоит из двух частей.

Первая часть — это соревнование  на лучшее разыгрывание сценки, которая обязательно должна быть страшной историей, как этого требует традиция празднования Хэллоуина. Дети сами или с помощью учителя придумывают эти страшные истории и разыгрывают их на празднике. Вторая часть состоит собственно из игровых конкурсов, таких как: подвижные игры «Вылови яблоко из воды», «Собери скелет», «Сделай мумию» и творческого конкурса на изготовление фонаря из тыквы. На празднике так же проводятся конкурсы  на лучшее исполнение стихов и песен по теме Хэллоуин, причем одно стихотворение должно быть обязательно разыграно с соответствующими движениями. Участвуя в празднике, дети в игровой форме глубже усваивают свои знания по предмету английский язык и страноведению, приобретают такие качества, как умение работать в команде, чувства товарищества и взаимопомощи, внимание друг к другу. До праздника каждый ребенок тянет жребий и готовит своими руками подарок выпавшему ему по жеребьевке ученику. Таким образом, никто не уходит с праздника без подарка.

Методическая разработка праздника-игры  Хэллоуин

Цели:

— Познакомить детей с традициями страны изучаемого языка.

— Развивать у детей коммуникативную компетенцию.

— Развивать навыки говорения и выступления на публике.

— Формировать умение работать в команде.

— Воспитывать чувство товарищества и взаимопомощи.

— Повысить мотивацию к изучению английского языка.

Оформление класса: окна завешиваются черными шторами, на шторах и по стенам класса развешиваются картинки с символами Хэллоуина (привидения, черные коты, ведьмы, летучие мыши, тыквы, мумии, скелеты, черные шарики.). На доске плакат с названием праздника и газеты команд. Столы расставлены вдоль стен, за ними рассаживаются команды одна напротив другой. В конце класса располагается жюри из старшеклассников.

Ход праздника-игры.

Первый ведущий: We begin our traditional Halloween Party! We have two teams which are going to have a contest tonight. Welcome the team “Bloody Oranges”… and another team is called “Witches”… Now let me introduce our jury…

Второй ведущий: Let us start our Halloween competition. The first contest is Halloween Theatre. The team “Bloody Oranges” has prepared a play which is called “Bloody Oranges”.

Bloody Oranges”

Pupil 1: Once upon a time there was a family. There were four of them: a mother, a father, a son and a daughter. They were having dinner on the 31-st of October. They had already eaten their dinner but suddenly mother realized that she had forgotten to put oranges on the table.

Mother:  Oh, dear! Where are the oranges? I think they are in the cellar. Jane, go to the cellar and bring the oranges.

Pupil 2: Jane goes to the cellar, opens the door and has the feeling that there is somebody in the room, but she does not see anybody. On the shelf she sees the oranges.

Jane: Ah! Here are the oranges!

Pupil 1: But when she wants to take the oranges she hears a strange voice.

Voice: Do not take my bloody oranges! Go away!

Pupil 2: Jane is frightened and she runs up to the dinning room.

Jane: I could not find the oranges. Ask Max to bring them!

Mother: Max, go to the cellar and bring the oranges, please.

Max: Of course, Mum. Only those silly girls cannot find the oranges!

Pupil 1: He goes downstairs opens the door and on the shelf he sees the oranges. He wants to take them.

Pupil 2: But he hears the same strange voice.

Voice: Voice: Do not take my bloody oranges! Go away!

Pupil 1: Max is scared too and he runs upstairs out of the cellar.

Max: I have not brought the oranges. Let father go there!

Mother: My darling, will you go to the cellar and bring those oranges, please?

Father: OK

Pupil 1 He goes downstairs opens the door and on the shelf he sees the oranges. He wants to take them. But he hears the same strange voice.

Voice: Do not take my bloody oranges! Go away!

Father: I am not afraid of you! I need these oranges and I will take them!

Pupil 2:  Fifteen minutes passed but nobody came back. Mother, Jane and Max went to the cellar together. They opened the door and on the floor they saw their dead father with bloody oranges around him.

Voice: Ha! Ha! Ha!

Второй ведущий: Thank you, “Bloody Oranges”! Your Halloween play was really horrible .And now it is “Witches”’ turn to act out their play which is called “A little witch”

A little witch”

Prince Henry: I do not   want to hurt your feelings, Merlin, but I am tired of wizards. I want to invite a Witch for a change.

Wizard: When do you want to make a change?

Prince Henry: On Halloween, of courses. Could you find me a witch?

Wizard: Certainly, I know a lot of witches

Prince Henry: Great! Get me a Witch today and you can leave. Wait, I will bring you a purse of gold.

Prince goes out

Wizard: That is gratitude!

Prince returns with a purse of gold.

King Henry Here you are, Merlin, your gold. But do not forget –before you go find me a witch

Wizard: I have already found you a witch, Sire. You should only cast a magic spell.

King Henry: Oh! I love magic spells!

Wizard: Repeat after me three times:

Abracadabra bow-wow

Tadpoles and lizards

Instead of wizards

I want a witch!

Wizard goes out. A very big witch appears.

A big witch; Hello! I am your court witch.

Prince Henry: Oh! You are too big!

A big witch: You do not like big witches, do you? Then say a spell again.

Prince Henry:

Abracadabra bow-wow

Tadpoles and lizards

Instead of a big witch

I want a smaller one!

A middle size witch appears.

A middle size witch: Do you call me? I am at your service!

Prince Henry: But you are not much smaller than the first one.

A middle size witch: You do not like middle size witches, do you? Then cast a spell again.

Prince Henry:

Abracadabra bow-wow

Tadpoles and lizards

Instead of middle size witch

I want a little one.

A little witch appears

A little witch: Will I do? Now it is my turn to cast a spell.

Abracadabra bow-wow

Tadpoles and lizards

Instead of a prince

I want a dog.

Prince turns into a dog

Prince- dog: Bow wow, bow-wow. I want to be a prince. Turn me back!

Three witches: Ha! Ha! Ha!

Первый ведущий: Thank you, Witches! Your Halloween play was also horrible and at the same time it was funny. And we continue our party. While the jury is counting the points let us play our favourite game “Bobbing for the apples”. Stand in two lines and when I say “Go!” one by one run to the bowls with water and apples and try to take the apple out of the water. Don’t use your hands! You can only bite the apples. Those who will manage to get the apples out of the water first will be the winners. One, two, three…go!

 Well done! The winners are….

Второй ведущий: And now it is time for a poem contest. The more poems about Halloween you have learnt the better for your team. But you should start with an action rhyme about Halloween.

Pupils from the team “Bloody Oranges”:

Halloween action poem 1

Flap your wings like a big black bat,

(pupils wave their hands)

Arch your back like a witches’ cat,

(pupils arch their backs)

Prowl around like a goblin in a town,

(pupils prowl around)

Dance on tiptoes like a clown,

(pupils dance on tiptoes)

Float through the air like a ghost all about,

(pupils float about)

Now everyone together, let me hear you shout:

pupils shout:

Happy Halloween!

Pupils from the team “Witches”:

Halloween action poem 2

I am a pumpkin big and round,

( pupils show size with their arms)

Once upon a time I grew on the ground

(pupils point to the ground)

Now I have a mouth, two eyes, and a nose.

( pupils point to their mouths, eyes and noses )

What are they for, do you suppose?

(pupils shrug their  shoulders)

Pupil one from the team “Bloody Oranges”:

A Halloween rhyme1

The spooks are out tonight!

The spooks are out tonight!

They will grab your nose,

And bite your toes.

The spooks are out tonight

Pupil one from the team “Witches”:

A Halloween rhyme2

You’d better watch out on a Halloween night,

Because the witches are out tonight,

They are a terrible sight,

Hide under a chair and lock your door tight,

Because the witches are out tonight.

Первый ведущий: It was marvelous!  Let us play again! The game is called “Collect a skeleton”.  Which team will manage to collect a skeleton quicker? Throw the dice and stick the part of skeleton’s body on the board with the help of magnets. Each skeleton’s bone has a number. A “1” is needed to start because number “1” is a skeleton’s body.  The first team –go! Your time is … It is Witches’ turn now.

The winners are…

Второй ведущий:  Another competition is called: “Wrap up like a mummy”. Use toilet paper and wrap one or two members of your team in it. Whose mummies will be better? You have 10 minutes for this task.

Time is up. The jury should decide whose mummy is better.

Первый ведущий: Finally you are to cut out Jack-o-Lanterns out of pumpkins. Don’t forget to cut out a nose and a mouth and eyes. Make Jack-o-Lanterns and light them: put an electric torch into the pumpkin. These Jack-o- Lanterns will save your houses from ghosts tonight. Take the pumpkins. Be careful with knives. Our jury will say whose Jack-o- Lanterns will be more frightening.

Второй ведущий: And now the teams are welcome to sing a Halloween song

This is Halloween”.

One little skeleton hopping up and down,

Hopping up and down, hopping up and down,

One little skeleton hopping up and down.

For this is Halloween!

 

Two little witches flying through the air,

Flying through the air, flying through the air,

Two little witches flying through the air.

For this is Halloween!

 

Three black cats are walking on a fence,

Walking on a fence, walking on a fence,

Three black cats are walking on a fence.

For this is Halloween!

 

Four plump pumpkins bouncing down the road,

Bouncing down the road bouncing down the road,

Four plump pumpkins bouncing down the road.

For this is Halloween!

 

Five white goblins skipping round the house,

Skipping round the house, skipping round the house,

Five white goblins skipping round the house.

For this is Halloween!

Второй ведущий: Our party has come to its end. Let us listen to the jury. So the winners of our Halloween contest are…

Первый ведущий: I hope you have had great fun tonight. I’m sure you have learnt a lot about Halloween traditions and symbols and practiced in speaking English.

Receive your presents. Happy Halloween!  Thank you. Goodbye.

infourok.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *